A kijavított felvételi feladatlapok megtekintése 2021. január 29. péntek 8-16 óráig.
TANULÓI ÉSZREVÉTELEK LEADÁSA:
2021. FEBRUÁR 1-ÉN 16 ÓRÁIG LEHETSÉGES AZ INTÉZMÉNY PORTÁJÁN, FORMANYOMTATVÁNYON, PAPÍR ALAPON.
(A NYOMTATVÁNYT KÉRJÉK A FELÜGYELŐ TANÁROKTÓL!)
AZ ISKOLA AZ ÉSZREVÉTELT ELBÍRÁLJA, A BÍRÁLAT EREDMÉNYÉT HATÁROZAT FORMÁJÁBAN AZ ÉSZREVÉTEL BENYÚJTÁSÁT KÖVETŐ HÁROM MUNKANAPON BELÜL ÍRÁSBAN KÖZLI AZ ÉSZREVÉTELT TEVŐVEL.
A HATÁROZATOKAT POSTÁZZUK A TANULÓ LAKCÍMÉRE.
SZÓBELI ÉS GYAKORLATI FELVÉTELI VIZSGÁK TERVEZETT IDŐPONTJA
2021. MÁRCIUS 1-5.
A FELVÉTELIZŐK SORRENDJÉT PONTOS IDŐPONTOKKAL HONLAPUNKON TESSZÜK KÖZZÉ, KÜLÖN ÉRTESÍTÉST NEM KÜLDÜNK!
AZ IDEIGLENES FELVÉTELI JEGYZÉK MÁRCIUS 16-TÓL TEKINTHETŐ MEG HONLAPUNKON.
A VÉGLEGES FELVÉTELI EREDMÉNYEKET ÁPRILIS 30-ÁN KÜLDJÜK KI POSTÁN, A TANULÓ LAKCÍMÉRE.
A Kecskeméti Bolyai János Gimnázium " Kecskemét összehasonlító környezeti terhelési térképe" projekt környezeti mérésekre alapult, műszaki és természettudományok iránt érdeklődő, digitális mérőeszközök gyakorlati alkalmazásait előtérbe helyező tanulók bevonásával valósult meg. A város különböző részein végzett méréseket tanulmányozva következtetéseket, megoldási javaslatokat tehetnek a tanulók. A tehetséggondozó programba bevont 10-11. évfolyamos tanulók különösen a természettudományok iránt mutattak nagy érdeklődést. Tanulmányaikban kitűnő eredményeket értek el, tanulmányi versenyeken eredményesen szerepeltek. Elméleti és szakköri tevékenységekben élen jártak, de a gyakorlati érzékük, manuális készségeik is sokat fejlődte. Közös érdeklődési területeik lettek, sok szakirodalmat olvastak. Gondolataikat, ötleteiket megosztották egymással, gyakran fantáziájuk vezérelte cselekedeteiket.
A tevékenységek sokszínűsége (elméleti oktatás, laboratóriumi kísérletek, terepi gyakorlati mérések, tanulói értékelés és bemutatás, angol szaknyelvi gyakorlás, intézményi látogatás) megteremtette a különböző motiváltságú és érdeklődésű tanulók közös tevékenységének lehetőségét. A hosszú távú munka felszínre hozza az egyéni tehetségeket a megfelelő érdeklődési területeken. A tanulmányi versenyeken, pályázatokon, diákkonferenciákon sikeresen szerepeltek, a rájuk bízott feladatokban lelkesek voltak. A szakmai tevékenységi program a tanulók széleskörű bevonásával valósult meg szaktanári vezetéssel. Ezt a programot kiegészítette a Neumann János Egyetem részéről biztosított Arduino programozási előadások és gyakorlati bemutatók 2020. január és február során.
A projekt megvalósításához beszereztük a szükséges szenzorokat, Arduino alaplapokat és tápegységeket. Mérőegységeket készítettünk, melyeket terepi viszonyokban is kipróbáltunk. A 2019/2020-as tanév őszi szünetében egy lelkes csoporttal a debreceni NI laboratóriumaiban 3 napos szaktáborban vettünk részt, gyarapítva ismereteiket a programozható robotok alkalmazási területeiről. Hasznos volt a 2019 novemberében szervezett budapesti Tudásexpon való sikeres bemutatkozásunk, hasonlóan nagy érdeklődés övezte a decemberi 4 órás nyílt napi foglalkozásunk is. Komolyan vettük a tanulmányi versenyeken való részvételeket a természettudományos és környezeti ismereteink gyarapítása érdekében. A KUTDIÁK szervezésében a csapatunk a Kárpátmedencei döntőbe jutott, a poszterversenyen is eredményesen vett részt. Készültünk a Veszprémi Pannonegyetem Környezeti konferenciájára, hasonlóan a Kecskeméti Neumann Egyetem robotika versenyére, de ezek a járványhelyzet miatt elmaradtak. A tervezett 2 napos tanulmányi útunk, mely a projekt zárása lett volna, a kialakult helyzet miatt meghiúsult. A meghosszabbított őszi periódusban, a fentiek kárpótlása érdekében sikeresen neveztünk BME Energetikai Szakkollégiumának tanulmányi versenyére, folyamatosan készülve sikeresen mutattuk be középdöntős pályázatunk.
A pályázathoz tartozó fotóalbul elérhető itt.
A 8. osztályosok szóbeli és gyakorlati felvételijével kapcsolatos információkat iskolánk honlapján, február 25-e után tesszük közzé.
Tervezett időpont: 2021 március 1 - március 5-ig.
Iskolánkban hagyomány, hogy az érdeklődő, kutató tanulókkal rendszeresen indulunk a BME Energetikai Szakkollégiumának, középiskolások számára kiírt energetikai, többfordulóscsapatversenyén. Eddig is szép sikereket könyvelhettünk el, sőt több olyan volt diákunk is van, aki korábban versenyzett e megméretésen, most pedig egyetemistaként ott van a szervezők között.
Az első fordulóban négy részletben kellett a csapatoknak tudásukról számot adni elméleti és gyakorlati feladatok kidolgozása során. Országos szinten több száz csapat nevezett be, közülük a legjobb húsz jutott a második fordulóba, azaz a középdöntőbe. Csapatunk, a „Bolyongók” kiválóan teljesített. Kulmán Balázs, Szűcs Eszter és Fekete Bálint alkotta csapat
bekerült a középdöntőbe, melyen online álltak a zsűri elé és adták elő energetikai projektjük az elektromos autók aktualitásáról.
A csapatnak a középdöntőre, az energetikai feladatok megoldása mellett egy esszét is kellett írniuk az elektromos autók környezeti, gazdasági hatásairól, bemutatva ezzel korunk közlekedési technikájában rejlő lehetőségeket. A BME országos versenye széles körű természettudományi elméleti és gyakorlati ismereteket vár el a diákoktól, a környezetvédelmi alkalmazásoktól a modern energetikai felhasználási alapokig.
Az idei gyakorlati feladatok fókuszában a hulladékok hasznosítása szerepelt, a PET palackok gyakorlatban történő újrahasznosítása. Négy területből lehetett választani: oktatásban, kereskedelemben, háztartásban és az iparban. A Bolyongókkal az oktatás területe mellett döntöttünk. Olyan eszközt valósítottunk meg, mely vízből „bort” varázsol. A „Varázsdobozunk” a fizikai közlekedőedények elve alapján mutatja be, hogyan „válik” érthető módon egy-egy folyadék üdítővé, itallá. A pontosan előkészített összetett projektmunka, a sikeresen bemutatott prezentációjuk meghozta az újabb lehetőséget, bekerültünk az országos döntőre behívott „Top 10”-be!
A projekt leírása letölthető innen: flakonos varázsdoboz
További kitartást és eredményes küzdelmet a hamarosan sorra kerülő országos döntőn!
Az írásbeli vizsgákat 2021. január 23-án, alapvetően a szokásos szabályok szerint szervezzük meg, de a járványhelyzet miatt biztonsági intézkedésekkel egészítettük ki az eljárásrendet.
Minden résztvevőtől kérjük a szabályok pontos betartását!
Minden felvételiző tanulónak jó egészséget, izgalommentes és sikeres felvételi vizsgát kívánunk
Kedves Szülők és Támogatók!
Ezúton is szeretnénk megköszönni személyi jövedelmadójuk 1%-ának az Appendix Alapítvány részére történő felajánlását. A támogatásokból 1.271.034 Ft gyűlt össze. Nagyon nagy segítség ez számunkra, különösen a jelenlegi időszakban. Köszönjük, hogy gondoltak ránk és támogatták alapítványunkat valamint iskolánkat!
Köszönettel:
Appendix Alapítvány kuratóriuma
Lotz János szövegértési és helyesírási verseny
9. évfolyam
1. helyezett
Major Blanka 10.D
Felkészítő tanára: Szabó Gábor
9. helyezett
Kesztyűs Kíra 9.D
Felkészítő tanára: Dominek Zsolt
11. helyezett
Péter Anna Csenge 10.D
Felkészítő tanára: Szabó Gábor
10. évfolyam
8. helyezett
Budai Anna Brigitta 11. D
13. helyezett
Faragó Ivett 11.D
Felkészítő tanáruk: Szabó Gábor
OKTV 2. fordulójába jutottak:
Magyar nyelv tantárgyból:
Bukovszki Bettina 12. C
Kozma Krisztina 12. D
Takaró Milán 12. D
Felkészítő tanárok: Dominek Zsolt; Szabó Gábor; Tóthné Muráncsik Mónika
Matematikából:
Kovács Rita 11. C
Felkészítő tanára: Baranyi Éva
Nemes Tihamér NITV Programozás kategória 2. fordulóba jutottak:
Csíkos Benjamin 9.C
Kecskés-Manzinger Benjámin 10.C
Reibl Sebestyén 10.C
Vörös Márk 10.C
Felkészítő tanárok: Harmath Zsolt; Pap-Szigeti Róbert
Nemzetközi Kenguru Matematikaverseny (elmaradt verseny pótlása)
10. évfolyam
11. helyezés
Kovács Rita (jelenleg) 11.C
Felkészítő tanára: Erős Erika
A 2020/21-es tanévben a szokásoknak megfelelően lezajlottak a DSD II nyelvvizsgák.
A DSD vizsga egy egynyelvű vizsga, amely a négy nyelvi alapkészséget méri: szövegértést, hallás utáni megértést, írás- és beszédkészséget. A vizsgát évente egyszer szervezik meg, így november 24-én az érintett tanulók megírták az írásbeli vizsga 3 összetevőjét, amit Németországban javítanak; december 9-10-én pedig szóban is bizonyították rátermettségüket. A szóbeli vizsgán egy előre ismeretlen témáról kellett a jelölteknek szempontok alapján összefüggően beszélni és érvelni, illetve a vizsga második részében egy általuk választott témában prezentálni. A szóbeli vizsgát minden tanuló sikeresen teljesítette.
Huberné Fekete Elvira
szaktanár
Támogassa adója egy százalékával iskolánk alapítványát!
Appendix - A Bolyai János Gimnáziumért Alapítvány.
Adószám: 18364956-1-03
Köszönjük!
No events |
Letölthető diákjaink által fejlesztett appok:
Kedves látogató!
Honlapunk megújult, a régi honlap anyagai továbbra is elérhetőek a itt:
archivum