Kezdőlap

Sporteredmények

Diákolimpia Országos bajnok a fiú V-VI. korosztályos röplabdacsapat.

Felkészítő tanáruk: Szabó Tamás

Asztalitenisz diákolimpia országos döntőjébe jutott

Gyetvai Ákos 12.B osztályos tanuló

Atlétika ügyességi és Váltófutó Csapatbajnokság Diákolimpia

Országos bajnok a leány magasugró, távolugró és súlylökő csapat.

3. helyezett a svédváltónk.

5. helyezett a gerelyhajító csapat

7. helyezett a diszkoszvető csapat

Felkészítő tanárok: Nyilas Beáta és a szakági edzők.

Mezei Futóbajnokság Diákolimpia

8. helyezett V. korcsoport fiú

Czeglédi Kenéz, Fekete Levente Tamás, Fodor Tamás Bence, Galamb Gergő, Pettner Dávid

10. helyezett VI. korcsoport fiú

Bellák Marcell, Csúri Dájmond Dávid, Klemenc Márk Róbert, Zvekán Zsombor

16. helyezett V. korcsoport lány

Borsik Boglárka Karolina, Budai Gréta, Szarvas Sára, Szarka Liza, Szaszkó Tiara

Sportlövő Diákolimpia Pisztoly-Puska Kategória Bács-Kiskun Megyei Döntő

Zártirányzékú légpuska 40 lövéses - egyéni

1. helyezett Szulcsán Attila 9.C

2. helyezett Kis Botond 12.C

5. helyezett Gajdácsi Zoltán 10.D

Zártirányzékú légpuska 40 lövéses - csapat

1. helyezés

Légpisztoly 40 lövéses - egyéni

1. helyezett Fodor Ádám 11.B

3. helyezett Tokodi Tibor Bence 12.C

4. helyezett Stróbl Ádám 9.NY/KNY

Légpisztoly 40 lövéses - csapat

1. helyezés

Fekvenyomó VI. korcsoportos Diákolimpia területi döntő

Csapat:

1. helyezés

Tiszai Balázs, Kima Miklós, Csille Kevin, Halasi Bálint, Polgár Andor

Egyéni:

1. hely                    Kima Miklós

3. hely                    Polgár Andor

4. hely          Halasi Bálint

4. hely                    Csille Kevin

7. hely                    Tiszai Balázs

Asztalitenisz Diákolimpia országos Döntő

Gyetvai Ákos 12.B 9-16. helyezés

Sakk Diákolimpia Bács-Kiskun Megyei döntő

Balla Nadin 10.A 3. helyezés

V – VI. korcsoportos B33-as kosárlabda Diákolimpia régiós döntője

Aranyérmes:

Filep Áron, Ivkovic Milán, Tóth Balázs, Velkey Géza alkotta csapat

Ezüstérmes:

Kovács Gergely, Ladovszky János, Mári György, Rácz Dávid alkotta csapat

Gergő Janka, Szabó Hanna Csenge iiletve

Hévizi Dóra, Magony Zsófia Nikolett csapat.

Bronzérmes

Kovács Orsolya, Lengyel Dorka, Pettner Hanna, Smith Daisy Klára alkotta csapat.

VERSENYEREDMÉNYEK

2021/22.

1. FÉLÉV

Kitaibel Pál Biológia és Környezetvédelmi Tanulmányi Verseny nemzetközi döntőjében

KOVÁCS DORINA VIKTÓRIA 11.D osztályos tanuló kategóriájában (II.) 5. helyezést ért el.

Felkészítő tanára: Laczkó József

A Bács-Kiskun megyei Szakács Jenő fizikaversenyen a 2020/21-es tanévben

9. évfolyamos gimnáziumi tanulók között

Csíkos Benjamin II. helyezést ért el

Flóring Balázs III. helyezést ért el

Felkészítő tanáruk: Vincze Zoltán

10. évfolyamos gimnáziumi tanuló között

Szpisják Bence Tibor IV. helyezést ért el

11. évfolyamos gimnáziumi tanulók között

Boda-Papp Benedek VI. helyezést ért el

Felkészítő tanáruk: Sikó Dezső

OKTV 2. fordulójába jutott

NÉV OSZTÁLY TANTÁRGY FELKÉSZÍTŐ TANÁR
FÜLÖP ANNA ÁGNES 11.D Magyar nyelv Szabó Gábor
KIS DOROTTYA SÁRA 11.D Biológia I. kategória

Kothenczné Kemény Éva

Németh Isván

KOVÁCS ORSOLYA 11.D Német nyelv II. kategória Schnell Ildikó
MATUSZKA MÁTÉ MÁRK 12.B Spanyol nyelv I. kategória Puentes-Blanco Piroska
BIRÓ ARMAND 12.D Spanyol nyelv II. kategória

Nényei Zita

Puentes-Blanco Piroska

FÜLÖP ANNA ÁGNES 11.D Spanyol nyelv II. kategória

Héjjas Krisztina

Nényei Zita

KURDI PETRA 11.D Spanyol nyelv II. kategória

Héjjas Krisztina

Nényei Zita

Megyei Történelemverseny 2. fordulójába jutott

Gajdácsi Gergely 10.C

Felkészítő tanára: Dani Erika

Nemzeti Tehetségprogram Neumann János Nemzetközi Tehetségkutató Verseny alkalmazói programok kategória

Kovács János 11.C 4. helyezést ért e.

Felkészítő tanárai: Harmath Zsolt és Sikó Dezső

Európa ifjú költője műfordító verseny

Kiss Jázmin 10.D 2 versével is I. helyezést ért el.

Gáspár Veronika 10.D dicséretben részesült.

Felkészítő tanáruk: Pap Viktória

Nemes Tihamér Nemzetközi Informatikai Tanulmányi Verseny programozás kategória

2. fordulóba jutottak:

Csíkos Benjamin 10.C Felkészítő tanára: Harmath Zsolt

Kecskés-Manzinger Benjámin 11.C Felkészítő tanára: Pap-Szigeti Róbert

Szulcsán Attila 9.C Felkészítő tanára: Kutas Tibor

3. fordulóba (döntő) jutott:

Kecskés-Manzinger Benjámin 11.C Felkészítő tanára: Pap-Szigeti Róbert

Vámos Károly német nyelvi verseny Katona József Gimnázium

Csősz Nóra 9. Ny 1. helyezést ért el

Felkészítő tanára: Szabó-Szász Dorottya

Gáspár Veronika 10.D 2. helyezést ért el

Felkészítő tanára: Pap Viktória

Rédei Zsuzsanna 9.Ny 4. helyezést ért el

Felkészítő tanára: Szabó-Szász Dorottya

SAVARIA történelemverseny II. fordulójába jutott

Nagy Tímea 10.B

Erdei Enikő 10.B osztályos tanulók.

Felkészítő tanáruk: Harkai Hajnalka


II. félév

Pázmány Bölcs-Ész Verseny országos döntőjébe jutott

Kelemen Barna 12.B osztályos tanuló

Felkészítő tanára: Harkai Hajnalka

Az Európai Parlament Magyarországi Kapcsolattartó Irodája és az Engame Akadémia által közösen szervezett Hungarian World Schools Debating Championship az EU-ról és a jövődről

országos angol nyelvű vitaverseny döntőjébe jutott

Mühl Nándor 10. B osztályos tanuló

Tanára: Pallaginé Tóth Éva

Lotz János szövegértési és helyesírási verseny országos döntőjébe jutott

Bukovszki Máté 9.C osztályos tanuló

Tanárai: Szabó Gábor és Szabó-Szász Dorottya

Gáspár Veronika 10.D osztályos tanuló

Bóta Dóra 10.D osztályos tanuló

Tanáruk: Dominek Zsolt

OKTV spanyol nyelv II. kategória döntőjébe jutott

Fülöp Anna Ágnes 11.D osztályos tanuló

Felkészítő tanárai:

Héjjas Krisztina

Nényei Zita

Puentes-Blanco Piroska

Nemes Tihamér Országos Alkalmazói Tanulmányi Verseny döntőjébe jutott

Csíkos Benjamin 10.C osztályos tanuló

Felkészítő tanára: Harmath Zsolt

Budó Ágoston Fizikai Feladatmegoldó Versenyen

Steiner Bence 9.C osztályos tanuló IV.

Szpisják Bence Tibor 11.C osztályos tanuló V.

Flóring Balázs 10.C osztályos tanuló VI. helyezést ért el.

Felkészítő tanáruk: Sikó Dezső és Vincze Zoltán

Mikola Sándor Országos Tehetségkutató Fizikaverseny II. fordulójába jutottak:

Bukovszki Máté 9.C

Ördög Miklós 9.C

Steiner Bence Tamás 9.C

Szulcsán Attila 9.C osztályos tanulók.

Felkészítő tanáruk: Sikó Dezső

Csíkos Benjamin 10.C

Flóring Balázs 10.C osztályos tanulók.

Felkészítő tanáruk: Vincze Zoltán

OKTV spanyol nyelv II. kategória döntőjében

Fülöp Anna Ágnes 11.D osztályos tanuló 3. helyezést ért el

Felkészítő tanárai:

Héjjas Krisztina

Nényei Zita

Puentes-Blanco Piroska

 

Szép magyar beszéd Kazinczy-verseny országos döntőjébe jutott

Bukovinszky Lara 11.B osztályos tanuló

Felkészítő tanára: Dominek Zsolt

Es weihnachtet schon országos német karácsonyi projektversenyen 1.helyezést értek el:

Bán Luca 9.D

Csősz Eliza 9.D

Székely Borbála 9.D osztályos tanulók.

Felkészítő tanáruk: Szabó-Szász Dorottya

41. Mikola Sándor Országos Középiskolai Tehetségkutató Fizikaverseny országos döntőjében 11. helyezést ért el a I. kategóriában (gimnáziumok 9. évfolyam)

Bukovszki Máté 9.C osztályos tanuló

Felkészítő tanára: Sikó Dezső

41. Mikola Sándor Országos Középiskolai Tehetségkutató Fizikaverseny országos döntőjében 38. helyezést ért el a II. kategóriában (gimnáziumok 10. évfolyam)

Flóring Balázs 10.C osztályos tanuló

Felkészítő tanára: Vincze Zoltán

Nemzetközi Kenguru Matematikaversenyen országos 7. helyezést ért el

Szpisják Bence Tibor 11.C osztályos tanuló

Felkészítő tanára: Kutas Tibor

Zrínyi Ilona Matematikaversenyen megyei fordulójában

Szécsi Tamás Árpád 9.C 9. helyezett

Szpisják Bence Tibor 11.C 3. helyezett

Fodor Vencel Pál 11.C 7. helyezett

Kovács Rita 12. C 3. helyezett

Balog Benedek Zsolt 12. C 8. helyezett

Felkészítő tanárok: Baranyi Éva, Kutas Tibor

Zrínyi Ilona Matematikaversenyen országos döntőjében 12. helyezést ért el

Szpisják Bence Tibor 11.C osztályos tanuló

Felkészítő tanára: Kutas Tibor

Megyei Matematikaverseny

9. évfolyam

6. helyezett   Steiner Bence 9.C

7. helyezett   Labancz Benedek

Felkészítő tanár: Vincze Zoltán

10. évfolyam

6. helyezett   Csíkos Benjamin

8. helyezett   Flóring Balázs

Felkészítő tanárok:Szőke-Tóth Zsolt és Vincze Zoltán

11. évfolyam

5. helyezett   Fodor Vencel

6. helyezett   Szpisják Bence

7. helyezett   Kovács János

Felkészítő tanár: Kutas Tibor

12. évfolyam

3. helyezett   Balog Benedek Zsolt

9. helyezett   Kovács Rita

10. helyezettPerneki Dóra

Felkészítő tanár: Baranyi Éva

Spiel und Gewinn német nyelvű levelezős csapatverseny

Vad Fruzsina Gréta

Vincze Vivien 9.NY/KNY tanulók országos 4. helyezést értek el.

Felkészítő tanáruk: Szabó-Szász Dorottya

World Robot Olympiad nemzetközi versenysorozat magyarországi tanulmányi versenyének szegedi fordulóján

RoboMission Senior kategóriában 1. helyezést ért el és ezzel bejutott az országos döntőbe

Csíkos Benjamin 10.C

Labancz Benedek 9.C

Lénárt Dániel 9.C

alkotta csapat

Felkészítő tanáruk: Harmath Zsolt

31. Országos Ifjúsági Tudományos és Innovációs Tehetségkutató Versenyen

Kovács János 11.C II. díjban részesült

Felkészítő tanára: Harmath Zsolt és Sikó Dezső

 

Iskolánkról

A Kecskeméti Bolyai János Gimnázium 1987-ben nyitotta meg kapuit. Nevét az 1802-ben született világhírű matematikusról kapta. Jelenleg 580 diák tanul és 56 pedagógus dolgozik az elmúlt három évtizedben országosan is ismertté és elismertté vált intézményben.

A XXI. század korszerű iskoláját szeretnénk megteremteni különböző képzéseinkkel.Matematika, informatika, angol és sport emelt szintű képzéseink mellett spanyol–magyar két tanítási nyelvű, német–angol nyelvi előkészítő valamint 2023. szeptemberétől emelt szintű angol – német osztályainkba jelentkezhetnek a tanulók.

A tanulók első idegen nyelvi csoportjai osztályon belül kerülnek kialakításra, a második idegen nyelvi csoportokat évfolyamszinten szervezzük. 

A nyelvi tanulmányi területekre járó diákjaink 99 százaléka az érettségi idejére már középfokú – gyakran felsőfokú – nyelvvizsgával rendelkezik. Az angolon és a németen túl olaszt és spanyolt is lehet nálunk tanulni. Büszkék vagyunk arra, hogy 2008-tól iskolánk „DSD nyelvvizsga központ”, így diákjaink intézményünkben szerezhetik meg német felsőfokú nyelvvizsgájukat.

A Bolyai János Gimnáziumban folyó pedagógiai munka egyik kiemelt célja a tehetséggondozás. Ennek köszönhetően diákjaink évek óta sikeresen szerepelnek az országos és megyei tanulmányi, művészeti és sportversenyeken. Az eredményes tanulást biztosítva csoportbontásban tanítjuk az informatikát, az idegen nyelveket és a matematikát. Munkánk eredményességét bizonyítja az is, hogy elnyertük a Minősített Tehetséggondozó Műhely címet.

A tanulók több szakkör – mint pl. színjátszó, vizuális kultúra, informatika és robotika, az iskolai vegyeskar, tantárgyi tehetséggondozó foglalkozások közül pedig a matematika, fizika, spanyol nyelv, biológia és magyar-történelem – munkájába kapcsolódhatnak be. Pedagógiai munkánk hátterét szolgálják a legkorszerűbb eszközökkel felszerelt, a kompetencia alapú oktatást is segítő szaktantermek, a számítógépes nyelvi labor, a 650 négyzetméteres tornaterem és a 350 négyzetméteres aula. Az információszerzést, a tudás megalapozását és a szabadidő hasznos eltöltését a tizenháromezer kötetes könyvtár segíti.

Sporteredményeinket megyei és országos szinten is jegyzik. A diákolimpiákon fiú kosár- és röplabdázóink és leány atlétáink rendszeresen a legjobbak között vannak.  Az utánpótlás-nevelés meghatározó intézménye Kecskeméten a Bolyai János Gimnázium. 2006 óta köznevelési sportiskolaként is működünk.  Kiemelt rendezvényünk a Bolyai Kosárlabda Kupa. A versenysport mellett a Bolyai Diáksportkör szervezi az iskolai kosárlabda, labdarúgó, testépítő (kondicionáló), szabadidős programokat. 

Iskolánkban a tehetséggondozáson túl a személyiség fejlesztése a fő feladat. Kiemelt figyelmet fordítunk az önismeret fejlesztésére az osztályfőnöki órákon szervezett játékokkal, tréningekkel. Hasonló lehetőséget biztosítanak a hagyományos sport- és tanulmányi versenyeken túl az ének-zenei és képzőművészeti programok (Zengő aula, Bolyai Diákgaléria), a tehetséges irodalmárok felkarolása és a színjátszó kör bemutatói (Bolygató, karácsonyi színdarabok). Az iskola kórusa többször nyert arany és ezüst minősítést a különböző versenyeken. 1994 óta jelenik meg a Bolygató című iskolaújság, most már csak digitális változatban, melyben az intézményi életet bemutató cikkek és a diák írók és költők művei mellett tehetséges képzőművészeink munkái is helyet kapnak. 

Hagyományaink őrzése, ápolása iskolaközösségünk szép és nemes feladata. Klasszikus programjaink – mint pl. a gólyanapok, a gólyabál, szalagavató – megvalósításukban különböznek más iskolákétól. A névadó tiszteletére rendezett Bolyai-nap, a Bolyai Kosárlabda Kupa, a karácsonyi ünnepség, a Zengő aula hangversenysorozat, a Bolyai Diákgaléria, a fordított napi diákdiri-választások mind-mind a „bolyais” szellemiséget gazdagítják.

Az Appendix Alapítvány a Bolyai János Gimnáziumért, mint Akkreditált Kiváló Tehetségpont jutalmazza a legjobb tanulmányi, sport- és művészeti eredményt elért tanulókat, közösségeket, és anyagilag segíti a nemzetközi testvériskolai kapcsolatokat is.

A Bolyaiba felvett vidéki tanulóknak a Táncsics Mihály Kollégium biztosít elhelyezést.

 

Akadálymentesítési nyilatkozat

A Kecskeméti Bolyai János Gimnáziumelkötelezett amellett, hogy folyamatosan biztosítsa a www.kbjg.hu honlap akadálymentes használatát az (EU) 2016/2102 európai parlamenti és tanácsi irányelvet átültető nemzeti jogszabály (a közszférabeli szervezetek honlapjainak és mobilalkalmazásainak akadálymentesítéséről szóló 2018. évi LXXV. törvény) szerint.

Ezen akadálymentesítési nyilatkozat a www.kbjg.hu honlapra vonatkozik.

Megfelelőségi státusz

A honlap az alábbiakban felsorolt kivételek mellett megfelel a közszférabeli szervezetek honlapjainak és mobilalkalmazásainak akadálymentesítéséről szóló 2018. évi LXXV. törvénynek:

A 2018. május 25. előtt keletkezett, szkennelt pdf állományok nem felolvashatóak, tekintettel arra, hogy e dokumentumok hitelesítése kézi aláírással történt, és az így keletkezett pdf állományok esetében nem biztosítható, hogy azokat a felolvasó programok értelmezni tudják.

Az akadálymentesítési nyilatkozat elkészítése

E nyilatkozat 2022. 02. 23-án készült, a Kecskeméti Bolyai János Gimnázium önértékelése alapján.

Visszajelzés és elérhetőségek

Az esetleges megfelelőségi hiányosságokat a 6000 Kecskemét, Irinyi u. 49. címen jelezheti. A 2018. évi LXXV. törvény 4. § (2) bekezdés értelmében a közszférabeli szervezet a jelzésre 30 napon belül köteles válaszolni.

Végrehajtási eljárás

Az akadálymentesítési ellenőrzés részletes szabályait a 162/2019. (VII. 5.) Korm. rendelet tartalmazza.

Ellenőrző szervezet: Kormányzati Informatikai Fejlesztési Ügynökség

Székhely: 1134 Budapest, Váci út 35.

Levelezési cím: 1134 Budapest, Váci út 35.

Ügyfélszolgálat: +36 1 450 3070

E-mail: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

Web: https://kifu.gov.hu/

Bejelentés alapján az ellenőrző szervezet akadálymentesítési ellenőrzést végez, ha a visszajelzési eljárásban az értesítést vagy kérelmet benyújtó személy a 2018. évi LXXV. törvény 4. § (2) bekezdése szerinti határidőben nem, vagy nem kielégítő választ kap a közszférabeli szervezettől.

Hivatalos Jóváhagyás

Az akadálymentesítési nyilatkozatot jóváhagyom:

Kecskemét, 2022. február 23. 
 
Dr. Harnos István

intézményvezető

A 2021/2022-es tanévben a Határtalanul! pályázat keretében Erdélybe látogatunk el 35 diákunkkal. A tervezett útitervet és programot az alábbiakban közöljük.

1.nap: Indulás Kecskemétről. Első megállónk Nagyvárad, a Partium fővárosa, melynek felújított, szépséges szecessziós központjával ismerkedünk. Idegenvezetővel séta a városban, Ady-kapcsolódások; majd ezt követően szabad program lesz.

2. nap: Elutazunk a Tordai sóbarlangba, majd a délután folyamán a Tordai-hasadéknál túrázunk.

3. nap: A délelőttöt Marosvásárhelyen töltjük, mikor a Bolyai Farkas Elméleti Líceum tanóráin vehetnek részt tanulóink. A tanórát követő közös beszélgetés zárja. Megkoszorúzzuk a két Bolyai szobrát, ellátogatunk a Bolyai könyvtárba. Délután elutazunk Kolozsvárra, mely bővelkedik látnivalókban. A Szent Mihály - templom, Mátyás lovas szobra és nagy királyunk szülőháza kihagyhatatlan látnivaló. A Házsongrádi temető Kolozsvár történelmi temetőkertje, melynek bejárata a Petőfi utcából nyílik. A sok évszázados magyar írásbeliség nagyjainak nyugvóhelye és egyben az emlékezések kegyhelye.

4. nap: Autóbusszal elutazunk Szovátára, ahol körbesétáljuk a világ legnagyobb heliotermikus tavát, a Medve-tavat. Erdély természeti kincsei között a mai napig fontos szerepet játszik a só. A korondi sétát követően útba ejtjük Farkaslakát, ahol Tamási Áron sírja található, megtekintjük szülőházát.

5.nap: Székelyudvarhely belvárosában: Vármegyeháza, szoborpark megtekintése lesz a program. Segesvárra utazunk. Segesvár megtekintése mellett Fehéregyházán a csata emlékművét és a Petőfi szobrot is megnézzük.

Petőfi Sándor emléke előtt tisztelegve az osztály tanulói elszavalnak egy lírai művet a költő forradalmi látomásverseiből, zenei kíséretet az osztály tanulói adnak hozzá gitárral. 

6.nap: Dél-Erdély legendás városa Gyulafehérvár. A vár falai között a Hunyadiak, János Zsigmond, Izabella királyné, Bethlen Gábor, Márton Áron püspök lépteit követjük és emlékezünk. Hazautazás Kecskemétre. 

 

„Idősziget- az értékes közösség”

NTP Művészeti Pályázat 2020./2021.

 

A Nemzeti Tehetség Program Művészeti pályázatának programjában olyan tehetséges tanulók vehettek részt, akik érdeklődnek a színjátszás, ének, tánc és drámapedagógia iránt. A program célja a célorientált tehetséggondozás és mentorálás, melyen keresztül a művészeti tárgyak befogadása és azoknak megismerése, az abban való elmélyülés a teljes emberré válást, a személyiség formálását rejti magában. A közös munkában olyan tehetséges, 14 és 18 év közötti fiatalok vehettek részt, akik egy tehetségazonosító, valamint motivációs program során kerültek be a programba.

A pályázat segítségével több kitűzött program is megvalósulhatott:

 

-        Színművésszel való találkozás:

Kecskemét városának egyik vezető színésze, Sirkó László, a Kecskeméti Katona József Nemzeti Színház örökös tagja egy foglalkozást tartott, melyben a színészmesterség fortélyait mutatta be a színészi alakformálás eszközeivel, elemeivel, mint pl. a hangszín, hanglejtés, hangsúly, tempó, szünet, szövegtagolás. Fő témája az előbbieket beleágyazva: „A szöveg szerepe a rendezésben: az előadás és az írott mű viszonya” volt. A színművész professzionális előadása, foglalkoztatása lekötötte a tanulók figyelmét.

 

 

-         Táncművésszel való találkozás:

Diákjaink A Grapevine tánciskola Egyesületének táncművész pedagógusának vezetésével részt vehettek táncos foglalkozáson, ahol a  cél mozgáskultúra, az önkifejezés, a feszültségoldás  elsajátítása volt a tánc segítségével. Az egészséges testi, lelki és esztétikai fejlődésen túl teherbíró képességük fokozódott, fejlődött fizikai és mentális állóképességük egy pozitív hangulatú időtöltésen keresztül.

 

 

-        

-       Három napos szakmai tábor:

Tanulóink a 3 napos szaktábor keretein belül a szituációs–és drámajátékoktól kezdve a jelenetírást, jelenetek dramaturgiai szerkesztését , improvizációs gyakorlatokat sajátítottak el, melyet kiegészítettek olyan szabadidős tevékenységek, mint a tábortűz mellett való éneklés, valamint sporttevékenységek. A pályázat segítségével diákjaink kevés önrésszel vehettek részt a 3 napos programon. Hatékony, kreatív napokat töltöttünk együtt. A program végén visszatekintve a tábor hosszú távú hatása jelentős volt, hiszen a hétköznapi környezetből kiszakadva, oldott hangulatban dolgozhattunk.

 

Feladatként egy kisfilm elkészítését is vállaltuk, mely fejlesztette a digitális kompetenciák elmélyítését. A kisfilm címe: Mit jelent tehetségesnek lenni?

 

Lehetőség adódott tanulóinkkal színházlátogatást is szervezni Budapestre.

 

pályázat fő programjaként egy színdarabot adtak elő tanulóink Virágot Algernonnak címmel. A próbafolyamat során diákjaink elsajátíthatták az önkifejezés eszközeit, az örömet jelentő alkotás lehetőségeit, érzelmi és értelmi intelligenciájuk fejlődött. a közös munka során konfliktuskezelő képességük erősödött, kooperatív képességük erősödésével egy igazán összetartó csoport alakult ki. 

A program számomra egyik legnagyobb eredménye, hogy olyan gyerekek is fókuszba kerülhettek, akik eddig zárkózott személyiségük miatt rejtve maradtak. Célzott helyzetgyakorlatok közben felszabadult humorérzékük, szervezőkészségük, fontos részévé tudtak válni a csoportnak egyéb képességüknek köszönhetően.

 

 

Összegzésképpen meggyőződésem, hogy a művészeti nevelés eredménye a harmonikus személyiség.

                                                                                                                                                      Répási Angéla

Szakmai beszámoló az NTP-20-0038 pályázat gyakorlati megvalósításáról

 

A Kecskeméti Bolyai János Gimnázium ” Microbitek a Junior mérnökök szolgálatbanprojekt a digitális környezet gyakorlati alkalmazásának előkészítésére alapult, a műszaki és természettudományok iránt érdeklődő tanulók számára. A Microbit-ek felhasználása a grafikus programozás alapjainak megismerésével kezdődött, előadások, terepi gyakorlatok és mérések tervezésével, mérőegységek építésén keresztül valósult meg. A pályázati támogatásnak köszönhetően környezeti méréseket támogató szenzor csomagokat és ezek működtetését támogató tápegységeket, mérő-adatgyűjtő egységet sikerült beszerezni. A tanulói csoportok saját fejlesztésű mérőegységeket építettek, mellyekkel a város különböző részein végzett méréseket tanulmányozva következtetéseket, megoldási javaslatokat tehettek a tanulók.

 

 

A mérési adatok feldolgozása tette lehetővé Kecskemét környezetterhelési térképének elkészítését, a környezeti terhelési térkép megrajzolását. A tehetséggondozó programba bevont 10-11-12. évfolyamos tanulók különösen a természettudományok és az informatika iránt mutattak nagy érdeklődést. Tanulmányaikban kitűnő eredményeket értek el, tanulmányi versenyeken eredményesen szerepeltek. Elméleti és szakköri tevékenységekben élen jártak, de a gyakorlati érzékük, manuális készségeik is sokat fejlődtek. Közös érdeklődési területeik lettek, sok szakirodalmat olvastak. Gondolataikat, ötleteiket megosztották egymással, gyakran fantáziájuk vezérelte cselekedeteiket.

Az elméleti felkészülést nagyban erősítette a Szegedi Lézerközponban, a Tudástárban valamint a Paksi nukleáris erőműben tett üzemi látogatás. Kiemelkedő mozzanata volt a szakmai gyakorlatoknak a Bátaapáti radioaktív hulladéktárolóban látottak és megvalósításoknak. A tevékenységek sokszínűsége (elméleti oktatás, laboratóriumi kísérletek, terepi gyakorlati mérések, tanulói értékelés és bemutatás, szakmai napok, interaktív bemutatók) megteremtette az elmélet és a gyakorlat összekapcsolását, a tudás és a tapasztalatok átadását az érdeklődő alsóbb évfolyamos tanulók számára is.

 

A rendszeres közös munka felszínre hozza az egyéni tehetségeket a megfelelő érdeklődési területeken. A tanulmányi versenyeken, pályázatokon, diákkonferenciákon sikeresen szerepeltek (TUDOK döntő, Hlyavay környezeti konferencia, ESZK Energetikai verseny, Fizika és informatika versenyek) a rájuk bízott feladatokban lelkesek voltak. Ezt a programot kiegészítette a Neumann János Egyetem részéről biztosított Arduino programozás gyakorlati bemutatók, a Veszprémi Pannonegyetem környezetvédelmi rendezvényei. A saját készítésű mérőegységeket terepi viszonyokban is kipróbáltak, eredményeikre a szakmai körök is felfigyeltek, a tanév végén rangos szakmai találkozó keretén belül helyszíni bejárást, bemutatót tartottak (https://www.baon.hu/kozelet/helyi-kozelet/a-szakma-is-felfigyelt-a-tehetseges-kecskemeti-fiatalokra-4049255/). Az évek során szerzett szakmai ismereteiket egyetemi tanulmányik során fogják hasznosítani, de az iskolával, az érdeklődő tanulókkal folyamatos kapcsolattartást biztosítanak.

 

 

Sok sikert és szép eredményeket kívánunk további munkájukhoz!

























Felvételi eljárás

A Bolyai János Gimnáziumba jelentkező tanulóknak részt kell venniük a felvételi eljárást megelőző központi felvételi vizsgán. (A tanulóknak 2023. november 30-ig kell jelentkezniük a központi írásbeli felvételi vizsgára közvetlenül az általuk kiválasztott vizsgát szervező intézménybe.)

A központi felvételi írásbeli vizsga időpontja:

2024. január 20. (szombat) 10.00 óra

A felvételizők 9.30-ra jöjjenek az iskolába!

Hozzák magukkal személyi igazolványukat vagy diákigazolványukat és a matematika feladatlap kitöltéséhez körzőt, vonalzót!

A gimnáziumunkba jelentkező diákoknak, bármely tagozatunkra is jelentkeznek, magyar nyelv és matematika tantárgyból is meg kell írniuk az írásbeli feladatlapot.

E vizsgatípus pótló felvételije (csak betegség vagy közlekedési akadály miatt lehet ezzel élni) 2024. január 30-án (csütörtökön) 14.00 órakor lesz.

A központi írásbeli felvételi eredmények közzététele,

a kijavított feladatlapok megtekintése:

2024. január 26-án (pénteken) 8.00–16.00 óra között a gimnáziumban


Saját szóbeli felvételit tartunk

emelt szintű nyelvi képzéseinkre,

Gyakorlati felvételiT és motivációs beszélgetést a

sporttagozatra.

A szóbeli felvételi IDŐPONTJAI:

2024. március 04. (hétfő) 14.00 órától

március 05. (kedd) 14.00 órától

március 06. (szerda) 14.00-tól

március 07. csütörtök 14.00 órától

Pótló szóbeli és gyakorlati felvételi vizsga

2024. március 12. (kedd) 14.00 órától

A vizsgázók sorrendjét honlapunkon közöljük.

Német–angol nyelvi előkészítő

szóbeli német nyelvből

felvételi követelmények: http://www.kbjg.hu/index.php/felvetelizoknek-kbjg/koevetelmenyek/nemet

Emelt szintű angol

szóbeli angol nyelvből

felvételi követelmények: http://www.kbjg.hu/index.php/felvetelizoknek-kbjg/koevetelmenyek/angol

Emelt szintű angol –német nyelvi képzés

szóbeli angol nyelvből

felvételi követelmények: http://www.kbjg.hu/index.php/felvetelizoknek-kbjg/koevetelmenyek/angol


Gyakorlati felvételi ÉS MOTIVÁCIÓS BESZÉLGETÉS a sporttagozatra:

2024. március 05-én (kedden) 14.00 órától

és

március 06-án (szerdán) 14.00 órától

Gyakorlati vizsga: ingafutás, függés, fekvőtámaszban karhajlítás-nyújtás, helyből távolugrás, medicinlabda vetése fej fölött hátra két kézzel, hasizom teszt.

Kérjük, hogy a sporttagozatra jelentkező diákok feltétlenül olvassák el a Követelmények menüpontban leírtakat is!

http://www.kbjg.hu/index.php/felvetelizoknek-kbjg/koevetelmenyek/sport

Pontszámítás

Tagozat Központi írásbeli felvételi Szóbeli vagy gyakorlati Hozott
Magyar Matematika
Matematika 30% 45%   25%
Informatika 30% 45%   25%
Angol emelt 25% 25% 25% 25%
Német – angol nyelvi előkészítő 25% 25% 25% 25%
Spanyol – magyar két tanítási nyelvű 40% 35%   25%
Sporttagozat 25% 25% 25% 25%
Emelt szintű angol-német nyelvi képzés 25% 25% 25% 25%

Hozott pontok számítása:

A 7. osztály év végi, a 8. osztály félévi eredményeiből az alábbi tantárgyakat figyelembe véve:

magyar nyelvtan és magyar irodalom számtani közepe, matematika, történelem, idegen nyelv, fizika, kémia, földrajz, biológia


egy százalék

Támogassa adója egy százalékával iskolánk alapítványát!

Appendix - A Bolyai János Gimnáziumért Alapítvány.

Adószám: 18364956-1-03

Köszönjük!

 

 

 

 

Öregdiák találkozó 2023. május 13.

Közelgő események

No events

Eseménynaptár

April 2024
M T W T F S S
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

 

 

Tanulást segítő appok

Letölthető diákjaink által fejlesztett appok:

- App-a.apk

- dolgozapp.apk

- Learning_Machine_v1.apk

- Memoria.apk

- MilAxe.apk

- Pilots_Memory.apk

 

Megújult honlapunk

Kedves látogató!

Honlapunk megújult, a régi honlap anyagai továbbra is elérhetőek a itt:
archivum