Erasmus+ pályázat
Nyitás Európára: Intézményünk az elkövetkező hét évben arra helyezi a hangsúlyt, hogy megerősítse az iskola nemzetközi kapcsolatait, jobban érvényesítse az interkulturalitást és multikulturalitást mint értéket, mind a tantárgyi programokban (pl. idegennyelv-tanítás, természettudományos vagy társadalomtudományi tárgyak), mind az iskolai életben (motiváció, kapcsolatteremtés, tolerancia, széles látókör).
Különösen fontos ez egy olyan intézményben, ahol a nyelvtanítás mindig előtérben volt, s az elkövetkező években, mint az interkulturális kapcsolatteremtés eszköze szándékaink szerint még nagyobb szerepet fog kapni. Kiemelt feladatnak tekintjük, hogy ne csak azok a diákjaink tegyenek szert használható nyelvtudásra, akik nyelvi osztályokba járnak, és az alap óraszámnál nagyobb óraszámban tanulják a választott idegen nyelvet, hanem azok is, akik más jellegű tehetségüket akarják elsősorban kibontakoztatni, de ehhez jó idegennyelv-tudásra van szükségük.
Célunk, hogy a nemzetközi diákprojektek a pedagógiai programunk részévé váljanak, és tanulóink közül egyre többen részt vegyenek európai stratégiai partnerségekben. Csak így látjuk biztosítva azt, hogy a nálunk tanuló fiatalok interkulturális kompetenciája kialakuljon, elmélyüljön, tartalommal töltődjön meg, s az európai értékeket ismerő és elismerő, nyitott és toleráns polgárokká váljanak. A nemzetközi projektek lehetőséget adnak arra is, hogy serkentsék a módszertani megújulást, mely valamennyi az iskolában tanító tanár számára fontos, illetve hogy élményszerűvé tegyék a tanulást, ezáltal csökkentve az iskolai lemorzsolódást, a korai iskolaelhagyás kockázatát.
Ennek elérése érdekében olyan tanárokra van szükségünk, akik képesek a megcélzott stratégiai partnerségeket megpályázni és lebonyolítani, akik maguk is elmélyült interkulturális kompetenciával rendelkeznek, megértik és elfogadják az európai dimenzió jelentőségét, és rendelkeznek olyan idegennyelv-ismerettel, amely nélkül ezek a személyiséget is gazdagító projektek nem valósulhatnak meg.
Ezzel a céllal iskolánk két tanára, Schnell Ildikó és Tóthné Muráncsik Mónika vettek részt az IfeL által szervezett német és angol nyelvű kurzuson Portugáliában 2014 augusztusában és októberében. A továbbképzésekre „Az interkulturális kompetencia és a pályázati tevékenységek készségeinek intézményi fejlesztése” című pályázat keretei között került sor.
Az egy-egy hét folyamán tanáraink más európai iskolák tanáraival együtt tekintették át az új pályázati lehetőségeket, s fejlesztették, csiszolták gyakorlati és elméleti tudásukat, s építettek ki új kapcsolatokat jövőbeli nemzetközi iskolai együttműködések, projektek létrehozása érdekében.
A továbbiakban is tervezzük, hogy kollégáink nyelvismeretét, projektmenedzseri kompetenciáit, szakmai-pedagógiai- módszertani tudását elmélyítő kurzusokat választunk továbbképzés céljából, majd ezeket a készségeket intézményi szinten megerősítjük, elmélyítjük, az iskola teljes közösségét bevonva a munkába.
A projektet az Európai Unió támogatta.
A közleményben megjelentek nem szükségszerűen tükrözik az Európai Bizottság nézeteit.
A fotódokumentácó a galériában található.