2015 A FÉNY NEMZETKÖZI ÉVE
– A BOLYAIBAN IS
2015. június 4-én nyílt a Kecskeméti Bolyai János Gimnázium aulájában a fény nemzetközi évéhez is kapcsolódó kiállítás, amellyel az Emberi Erőforrások Minisztériuma, az Emberi Erőforrás Támogatáskezelő, az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet által működtetett Nemzeti Tehetség Program keretein belül megvalósított projektsorozatot zárták a gimnázium németesei.
A német nyelvi tehetséggondozó munka ebben a félévben tartalmában a fényhez, mint szimbolikus jelenséghez kapcsolódott, legfontosabb csomópontja az érzékelés, az érzékterületek, a komplex színházi élmény, a zene és a fény összhatása, a kiemelkedő szellemi és művészi teljesítmény, valamint a látássérültek életének nyelvi vetülete volt. A részt vevő németes diákok a színházlátogatások mellett jártak a Láthatatlan Kiállításon, készítettek német nyelvi portfóliót, verseket, színházkritikákat írtak, szókincsbővítő feladatokat végeztek, azaz egy féléven át arra törekedtek, hogy kreativitásukat idegen nyelven is megcsillogtassák.
A kiállítás a tanév végéig látható, majd az anyagából készült virtuális kiállítás a gimnázium honlapján (www.bolyai-kkt. sulinet.hu) a későbbiekben is elérhető lesz. Ajánljuk minden németet tanító tanárnak és németet tanuló diáknak.
MEGNYITÓ
Egy eseményekben gazdag időszakot zárunk le ezzel a kiállítással, amely a német nyelvi munkaközösségnek az Emberi Erőforrások Minisztériuma, az Emberi Erőforrás Támogatáskezelő, az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet által működtetett Nemzeti Tehetség Program keretein belül megvalósított tehetséggondozó szakkörének záró rendezvénye.
Ezennel szeretném megköszönni a résztvevő tanároknak, Huberné Fekete Elvira, Megyesiné Vikor Aranka, Pap Viktória és Szappanos Zoltánné tanárnőknek a magam és a részt vevő diákok nevében is a közös munkát.
Az itt látható kiállítás közös tevékenységeink, közös élményeink keresztmetszetét kívánja bemutatni, remélem mindnyájunk örömére.
Mindegyik paraván egy-egy programnak vagy szakköri szakasznak állít emléket: láthatjuk a színház- és kiállítás látogatások kapcsán keletkezett munkákat, a szakköri órákon végzett közös tanulás eredményeit a plakátokon, a verseket, a diákpróbáló szókincsbővítő feladatsorokat, vagy a nyelvi portfólió oldalait.
Bízom abban, hogy nemcsak a kiállítók, hanem a többi németes diák is kíváncsi arra, hogyan dolgoztak társaik, milyen tevékenységekben vettek részt, és mit valósítottak meg.
Gratulálok mindenkinek a magas színvonalon végzett munkához!
Most hallgassuk meg a részt vevő diákok rövid élménybeszámolóit: Schnell Ildikó