A tehetséggondozó projektünk „Programozott robotok és dronok felhasználása a környezeti hatások kutatásában” célja a műszaki és természettudományos megismerés és érdeklődés felkeltése volt, a konkrét környezeti mérések és elemzések alapján. A robotok és dronok alkalmazásain keresztül megismerkedtek a tanulók a modern környezeti kutatás és védelem alapjaival. A programozási gyakorlatok összekapcsolták, megjelenítették az informatika, matematika és természettudományok szoros kapcsolatát és sokszínűségét. Az egyetemi életbe való betekintés szakmai orientációt, tájékozódást segítették. Az összehasonlító környezeti projekten keresztül a tanulók természettudományos ismerete bővült, műszaki, technikai ismerete gyarapodott. A méréstechnikai eszközök és feldolgozási programok a matematikai és digitális tudásukat is gyarapította. A fizikai, kémiai kísérleteken és csillagászati megfigyeléseken keresztül megismerkedtek a tanulók az aktuális környezetvédelem problémáival, lakókörnyezetüket szennyező forrásokkal és azok felszámolási lehetőségeikkel.
A projekt megvalósítása során a természettudományok mellett a műszaki tudományok (robotok és dronok építése ), informatika (robotok programozása és vezérlése), a csillagászat ( naptevékenységek kutatása a napfoltokon keresztül) kerültek alkalmazásra, felhasználásra.
Az elméleti ismereteik mellett a műszaki tudományokra is ráláttak, az informatika alkalmazásait a programozott robotokon és dronokon keresztül alkalmazták. A mérések során új eszközökkel, szenzorokkal, az adatfeldolgozás új módszereivel és megjelenítésükkel gazdagodtak. A terepi munka során a gyakorlatban fedezték fel az elméleti tanulás, a tudás szerepét és fontosságát. A közös munka élménye személyiségük fejlődését, a felelősségérzet erősödését és társadalmi szerepét emelte ki. A tanulmányi versenyeken és konferenciákon való eredményes részvételük az egyéni és közösségi bemutatkozás lehetőségét is megteremtette.