Gratulálunk!
Iskolánk tanulói az Alapítvány a 48-as Hősökért civil szervezet által meghirdetett pályázaton vettek részt nagy sikerrel.
Festő-Hegedűs Dorina és Sutus Henrietta 10.B osztályos tanulók a korcsoportjuk első helyezését gyűjtötték be közösen elkészített akril festményükkel.
A feldolgozásra került témául Petőfi Sándor portréját választották, A3-as méretben,vászonra.
Tarjányi Petra,9.C osztályos diák a korcsoportjában a harmadik helyezést érte el,egy csatajelenetet megjelenítő grafittal megoldott grafikával,A4-es méretben.
A Cifra Palota Páva-dísztermében kerültek átadásra az elismerő oklevelek és ajándékok, az alkalomhoz illő,ünnepélyes keretek köz
Rendhagyó németórán vehettek részt április 1.-én hétfőn a 6.-7. órában a 9. NYEK, 9. D és 10. D osztály német-angol nyelvi előkészítő csoportjai.
A Deutsche Bühne Ungarn/Magyarországi Német Színház művészei jöttek el hozzánk, közvetlenül a tanterembe egy egyszemélyes darabbal, melynek címe: „OUT! - AZ INTERNET FOGSÁGÁBAN”. A német nyelvű darab 45 perces, amit egy szintén 45 perces színház-pedagógiai feldolgozó foglalkozás követett.
Szentesen, a Horváth Lajos Gimnáziumban rendezték meg 2019. március 29-30-án a Kutató Diákok Országos Szövetsége szervezésében a Tudományos Diákkörök XIX. Kárpát-medencei Konferenciáját, amely az egyik legrangosabb nemzetközi kutatási verseny. Iskolánkat a Nationel Instruments, műszaki tudományok, informatika szekcióban a LogB – Mérj Bármit Bárhol Bármikor projekt elkészítésével és bemutatásával Kolláth István és Remény Olivér 12. évfolyamos tanulók sikeresen képviselték.
Read more: Bolyais siker a Tudományos Diákkörök XIX. Kárpát-medencei Konferenciáján
A két kategóriában (9. és 10. évfolyam) megrendezett versenyen Bukovszki Bettina lett a győztes a 10. osztályosok közül, Kozma Krisztina a 3. és Jádi Dominik a 7. helyet szerezte meg. A 9. évfolyamos Budai Anna az 5. helyen végzett. Felkészítő tanáraik Dominek Zsolt és Szabó Gábor.
Gratulálunk!
Tisztelt szülők!
Április 1-jén hivatalosan is elkezdődik a 2019/20-as tanévre vonatkozó tankönyvrendelési időszak. Ennek első állomása a tankönyvtámogatásra (köznapi nyelven ingyen tankönyv) jogosultak felmérése. A következő tanévtől is a 10., 11. és 12. évfolyam tanulói között kell elvégeznünk ezt a felmérést, mivel az alsóbb évfolyamokon tanulóknak alanyi jogon jár az ingyen használható tankönyv. A 2019. március 18-i héten az osztályfőnökök kiosztják az Igénylőlap tanulói tankönyvtámogatáshoz elnevezésű nyomtatványt azoknak a diákoknak, akik eddig is jogosultak voltak. Ezeket a lapokat március 25-ig kell kitöltve, a szülő által aláírva visszahozni és leadni az osztályfőnököknek, illetve a tankönyvfelelősnek. Ha esetleg valaki elvesztette, illetve a következő tanévtől válik jogosulttá a kedvezményre, a mellékelt linkről is letöltheti a dokumentumot. Kérjük a tisztelt szülőket, hogy a jogosultságot igazoló okmányokat még NE küldjék el a diákokkal, azokat majd a következő tanév szeptemberében kell hozni!
Felhívjuk a figyelmet arra is, hogy kizárólag csak az említett nyomtatvány kitöltésével és leadásával tudják a jogosultságot érvényesíteni!
Kérjük a határidő pontos betartását!
A Kecskeméti Bolyai János Gimnáziumot támogató Appendix Alapítvány Erasmus+ projektjének keretében látogatott el egy öt diákból és két tanárból álló csoportunk Busto Arsizióba (Olaszország), az ott működő Enrico Tosi közgazdasági technikumba. A nemzetközi (bolgár, dán, német, olasz, magyar) csapat folytatta a már 2018. februárjában megkezdett munkát, a tanulási játékok fejlesztését. A kidolgozott, tesztelt, tantárgyakhoz kapcsolódó és tanulási kompetenciákat fejlesztő játékokat a közösen működtetett CLUE elnevezésű játékcég keretében készítik és adják közre a diákok.
Az idei tanévben immár kilencedik alkalommal szervezte meg a történelem munkaközösség a kilencedik évfolyam diákjai számára az ókor történetét feldolgozó háromfordulós iskolai vetélkedőjét, amelynek végeredménye a következőképpen alakult:
Emberi Erőforrások Minisztere a "Közalkalmazottak jogállásáról szóló" 1992. évi XXXIII. törvény 20/A. § alapján pályázatot hirdet
Kecskeméti Bolyai János Gimnázium intézményvezető-helyettes (magasabb vezető) beosztás ellátására.
A pályázat letölthető az alábbi linken:
-intézményvezető-helyettesi pályázat
Budapesten rendezték meg 2019. február 22-23-án a Kutató Diákok Országos Szövetsége szervezésében az egyik legrangosabb kárpátmedencei kutatási verseny hazai tematikus konferenciáját. Iskolánkat két műszaki, természettudományos projekt elkészítésével és bemutatásával tanulóink sikeresen képviselték. A XIX. TUDOK Műszaki és Reáltudományi Tematikus Konferencián középiskolás diákok által lebonyolított kutatási projekteket és eredményeiket lehetett bemutatni a szakmai zsűrinek. A diákoknak nem csak bemutatni kellett kutatásukat, hanem a zsűri kérdéseire felelve az adott területen való jártasságukat is bizonyították, amely gyakorlatilag a projektek védése volt. A verseny tétje a kárpátmedencei döntőbe jutás volt, ahol a hazai és határon túli diákok mérik össze tudásukat és mutatják be a lebonyolított kutatási projektjeiket. Az egyetemi oktatókból, középiskolai tanárokból és műszaki cégek kutatási szakembereiből álló zsűri döntése alapján a Kecskeméti Bolyai János Gimnáziumból Kolláth István és Remény Olivér 12. évfolyamos tanulók „LogB - Mérj Bármit Bárhol Bármikor" című Arduino alapú moduláris keretrendszer fejlesztése vívta ki a jogot a továbbjutásra a szentesi nemzetközi döntőben.
LogB - Mérj Bármit Bárhol Bármikor
Szerzők: Kolláth István, Remény Olivér 12. évf. tanulók
Mentor: Sikó Dezső, Pap-Szigeti Róbert szaktanárok
A LogB a mérőeszközök elkészítését teszi egyszerűbbé és olcsóbbá. Az általuk fejlesztett moduláris keretrendszer az Arduino mikrokontroller-családra épül. Remélik, hogy a LogB lesz a jövőben az Arduino alapú mérőeszközök standardja. Egy felhasználóbarát kódgenerátoron dolgoznak jelenleg, ha elkészül, nem lesz feltétel már a programozni tudás sem. Ez alapján, akár egy felsős általános iskolás is használni tudja a LogB-t, miközben egy egyetemista is megtalálhatja számítását a projektben, ha természettudományos mérésekre szeretné használni.
A pillangóhatás modellezése kettős ingával
Szerző: Sulcz Ferenc Bálint 11. évf. tanuló
Mentor: Sikó Dezső szaktanár
A projekt célja a kaotikus rendszerek fizikai modellezése a kezdeti fázisviszonyoknak függvényében. A kísérleti bemutató mechanikai kettős inga felhasználásán keresztül valósult meg, környezetbarát anyagok és eszközök felhasználásával. A számítógépes szimuláció összhangban jeleníti meg a kettős ingamozgás labilis állapotait, összetett mozgását, kirajzolja a Lorenz attraktort. A mechanikai modell alkalmazható, felhasználható az összetett, instabil rendszerek leírására és tanulmányozására.
Támogassa adója egy százalékával iskolánk alapítványát!
Appendix - A Bolyai János Gimnáziumért Alapítvány.
Adószám: 18364956-1-03
Köszönjük!
No events |
Letölthető diákjaink által fejlesztett appok:
Kedves látogató!
Honlapunk megújult, a régi honlap anyagai továbbra is elérhetőek a itt:
archivum